İstediğiniz başlık bulunamadı.
İlgili konular aşağıda listelenmiştir.

B.4) Grupsal/Seviyesel mola(teneffüs)

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.4) Grupsal/Seviyesel mola(teneffüs)

Bu eğitim içeriğinde, sınıfların mola(teneffüs) saatlerinin çakışma yaşanmadan nasıl ayarlanacağı anlatılacaktır. Özellikle Covid sürecinde öğrencilerin bir biri ile daha az temas etmesi için bu özelliği kullanabilirsiniz. Bu sayede molalarda…

B.4.1) Grupsal mola(teneffüs) ayarlaması

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.4) Grupsal/Seviyesel mola(teneffüs) » B.4.1) Grupsal mola(teneffüs) ayarlaması

Bu eğitim içeriğinde, sınıfların mola(teneffüs) saatlerinin, yakında yaş grubuna göre iki gruba bölünerek nasıl ayarlanacağı anlatılacaktır. Her bir grup için ayrı bir zil saati ayarlayacağız. Örneğin 5 ve 6. sınıflar 9:00 da derse…

B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler

B.1.1) Sayısal dersler ardışık yerleşmesin Bir ders programı yaparken en çok karşılaşılan sorunlardan biri de sayısal derslerin ardışık yerleşimidir. Öğrenci için dikkat gerektiren, art arda geldiği zaman öğrencinizin ve dolayısı ile de…

F.4.5) Öğle Tatili veya Mola Tanımlama

F) Yazdırma & Zil Ayarlamaları » F.4) Sık Sorulan Sorular » F.4.5) Öğle Tatili veya Mola Tanımlama

aSc Ders Planlama Programı’nda isterseniz öğle tatili veya mola tanımlayabilirsiniz. Bunun için “Ana Menü” ve “Dosya İşlemleri” menüsünde de bulunan ‘Temel Bilgiler’ butonundan ‘Zil/ Zamanları Yeniden…

B.1.9) Her gün 1 matematik öğretmeni boş olsun

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.9) Her gün 1 matematik öğretmeni boş olsun

Örneğin, okulunuzda matematik dersinde geri kalmış ve özel etüt alması gereken öğrencileriniz var ise, gerekli durumlarda bu öğrencilerin daha önemsiz bir dersi iptal edilip onun yerine matematik dersi alması sağlanabilir. Bu gibi durumlarda okulunuzdaki…

B.3.3) Öğretmenin nöbet günü 4 saatten fazla dersi olmasın

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler » B.3.3) Öğretmenin nöbet günü 4 saatten fazla dersi olmasın

Eğer öğretmenin nöbet gününü siz belirlemiş ve o gün 4 saatten fazla dersi olmasını istemiyorsanız bu öğretmenlere aşağıdaki ilişkiyi tanımlayabilirsiniz. Aşağıdaki örnekte nöbet günü pazartesi olarak belirlenmiş ve takvim kısmında…

I.19) Öğle Tatili (Mola) Olan Programlarda İki saatlik Kartların Durumu

I) Pratik Bilgiler » I.19) Öğle Tatili (Mola) Olan Programlarda İki saatlik Kartların Durumu

Öğle Tatili tanımlanan programlarda 2 saatlik kartların durumunu inceleyeceğiz. Örneğimize bakacak olursak öğretmenimizin 4 ve 5. saatine 2 saatlik ders yerleştirilmiş. Ben 4’le 5 arasına bir mola tanımlarsam bu ders moladan önce ya da…

B) Planlama sonrası iyileştirmeler

B) Planlama sonrası iyileştirmeler

B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler B.2) Öğretmen istekleri B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler B.4) Grupsal/Seviyesel mola

B.2) Öğretmen istekleri

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri

B.2.1) Günlük en az ders sayısı B.2.2) Günlük en fazla ders sayısı B.2.3) Günlük / haftalık boş ders sayısı sınırı B.2.4) Öğretmenlerin ardışık ders sayısını belirleme B.2.5) Boş ders uzunluğu B.2.6) Öğretmenler için otomatik bir gün…

B.1.11) Bir dersliğin her sınıf tarafından en az 1 defa kullandırılması

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.11) Bir dersliğin her sınıf tarafından en az 1 defa kullandırılması

Örneğin okulunuzdaki fen laboratuvarı tüm sınıfların ders işlemi için yeterli olmayabilir. Ya da 4 saatlik Fen dersinin, 1 saatinin mutlaka fen laboratuvarında işlenmesi, kalan 3 saatin ise sınıfta işlenmesi gibi bir ihtiyacınız olabilir. Planlama…

B.3.1) Nöbet Günü Belirleme

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler » B.3.1) Nöbet Günü Belirleme

!ÖNEMLİ : KADROLU PUANTAJ SİSTEMİNDE NÖBET GÖREVİNİN AKTARILABİLMESİ İÇİN aSc TimeTables PROGRAMINDA ÖĞRETMENİN ÖZEL ALANLAR BÖLÜMÜNDEKİ “NÖBET GÜNÜ VE YERİ” MUTLAKA MANUEL OLARAK DOLDURULMALIDIR. ADIMLAR; Temel Bilgilerden…

B.2.5) Boş ders uzunluğu

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri » B.2.5) Boş ders uzunluğu

Lütfen tüm yazılanları okumadan bir ilişkiyi tanımlamaya başlamayınız. En önemlisi de bir ilişkiyi tanımladıktan sonra mutlaka A.8.1 de anlatılan Planlama Öncesi Kontrol işlemini başlatınız. Çünkü tanımlamış olduğunuz bir ilişki bir…

G.4) Öğretmenlerin Kısıtlamaları

G) aSc Ders Planlama Programı Gelişmiş Ayarları » G.4) Öğretmenlerin Kısıtlamaları

Bu eğitim videomuzda Öğretmenleriniz için belirleyebileceğiniz “Kısıtlamalar” dan bahsedeceğiz. ! Standart bir ders programı oluşturmak için bu ayarlara müdahele etmenize gerek yoktur. “Ana Menü” ve “Tanımlama İşlemleri”…

A.4) Sınıfların tanımlanması

A) Adım adım planlama » A.4) Sınıfların tanımlanması

Bu bölümde bulabileceğiniz, başlıklara ve içeriklere ait özet bilgilere göz atabilirsiniz. A.4.1) Yeni sınıf ekleme Pratik veri girişi ekranı ile, sınıflarınızı nasıl ekleyebileceğiniz anlatılmaktadır. A.4.2) Kopyala / yapıştır ile sınıf…

B.1.8) Ders kartlarının günlere dağılımı

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.8) Ders kartlarının günlere dağılımı

Aşağıdaki resimde okuldaki 1. sınıflara ve anasınıflarına verilecek olan Türkçe dersinin günlük dağılımını belirleyen bir örnek görmektesiniz. Genellikle okula yeni başlamış olan anasınıfı ve 1. sınıflarda Türkçe dersi büyük önem…

B.1.1) Sayısal dersler ardışık yerleşmesin

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.1) Sayısal dersler ardışık yerleşmesin

Bir ders programı yaparken en çok karşılaşılan sorunlardan biri de sayısal derslerin ardışık yerleşimidir. Öğrenci için dikkat gerektiren, art arda geldiği zaman öğrencinizin ve dolayısı ile de okulunuzun başarısını olumsuz ölçüde…

B.4.2) Sınıf seviyesine göre teneffüs belirleme

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.4) Grupsal/Seviyesel mola(teneffüs) » B.4.2) Sınıf seviyesine göre teneffüs belirleme

Bu eğitim içeriğinde, sınıfların mola(teneffüs) saatlerine aynı seviyedeki sınıflar ile çıkmasının nasıl ayarlanacağı anlatılacaktır. Özellikle Covid sürecinde öğrencilerin bir biri ile daha az temas etmesi için bu özelliği kullanabilirsiniz.…

B.2.1) Günlük en az ders sayısı

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri » B.2.1) Günlük en az ders sayısı

Lütfen tüm yazılanları okumadan bir ilişkiyi tanımlamaya başlamayınız. En önemlisi de bir ilişkiyi tanımladıktan sonra mutlaka A.8.1 de anlatılan Planlama Öncesi Kontrol işlemini başlatınız. Çünkü tanımlamış olduğunuz bir ilişki bir…

B.2.2) Günlük en fazla ders sayısı

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri » B.2.2) Günlük en fazla ders sayısı

Lütfen tüm yazılanları okumadan bir ilişkiyi tanımlamaya başlamayınız. En önemlisi de bir ilişkiyi tanımladıktan sonra mutlaka A.8.1 de anlatılan Planlama Öncesi Kontrol işlemini başlatınız. Çünkü tanımlamış olduğunuz bir ilişki bir…

B.1.14) Günlük zor ders sayısı limiti

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.14) Günlük zor ders sayısı limiti

aSc Ders Planlama Programı ile bir ders planı oluştururken başarı odaklı bir planlama yapmak istiyorsanız sınıflara özel bazı planlama ilişkilerini kullanarak programınıza komutlar girebilir. Yapmanız gereken seçeneklerden biri, öğrencilere zor…

B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler

B.3.1) Otomatik nöbet günü belirleme B.3.2) Öğretmenin nöbet günü dersleri arka arkaya olmasın B.3.3) Öğretmenin nöbet günü 4 saatten fazla dersi olmasın B.3.4) Öğretmenin nöbet günü ilk ve son saatlerde dersi olsun B.3.5) Aynı nöbet yerinde…

B.2.4) Öğretmenlerin ardışık ders sayısını belirleme

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri » B.2.4) Öğretmenlerin ardışık ders sayısını belirleme

Burada öğretmenlerin ‘Ardışık Ders Saati Sayısını Sınırlama’ yani arka arkaya en fazla kaç saat dersi girebileceklerini program üzerinde nasıl ayarlarız buna bakacağız. Planlama / yerleştirme kısmında “Parametler” butonu…

B.1.4) 2 saatlik kartlar önce gelsin

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.4) 2 saatlik kartlar önce gelsin

Dağılım şeklini ayarladığımız derslerimiz arasında uzun kartın önce olmasını istediğimiz durumlarla karşılaşabiliyoruz . Bu durumda ne yapmalıyız inceleyelim. Eğer okulunuzda haftalık dağılımı 2+2+1 veya 2+1 olan kartlarınız var ise, 2…

B.1.7) Önemli dersler son saatlere gelmesin

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.7) Önemli dersler son saatlere gelmesin

Eğer kurumunuzda üniversiteye hazırlanan 12. sınıf öğrencileriniz var ise bu sınıfların alan derslerinin son saatlere yerleşmesini engelleyebilirsiniz. 6 numaralı kart ilişki türünü seçerek, Günlük Ders Sayısı Seçilen Değerden Fazla Olamaz …

F.4) Sık Sorulan Sorular

F) Yazdırma & Zil Ayarlamaları » F.4) Sık Sorulan Sorular

Bu yazımızda aSc Ders Planlama Programı’ndaki yazdırma işlemleri ile ilgili kullanıcılarımızın en merak ettikleri sorular ve cevaplarından bahsedeceğiz.

I.1) Programı lisanslama

I) Pratik Bilgiler » I.1) Programı lisanslama

!aSc Ders Planlama Programı kurulduğu her bilgisayar için farklı bir lisans anahtarı kullanmaktadır. Bilgisayarınıza format attığınızda, bilgisayar değişikliğinde programınızı tekrar lisanslamanız gerekmektedir. Öncelikle, lisans talebinde…

G.1) Ders Kısıtlamaları

G) aSc Ders Planlama Programı Gelişmiş Ayarları » G.1) Ders Kısıtlamaları

! Bu eğitim içeriğinde derslerin kısıtlamalarını inceleyeceğiz. Fakat bu alanda herhangi bir ayarlama yapmanızı önermiyoruz. aSc Ders Planlama Programında her ders için ülkemize özgü ayarlamalar otomatik olarak yapılmaktadır. Dersin kısıtlama…

B.4.3) İki yemek arası öğretmen ders çakışması

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.4) Grupsal/Seviyesel mola(teneffüs) » B.4.3) İki yemek arası öğretmen ders çakışması

Bu eğitim içeriğinde, okulunuzda ilköğretim ve ortaöğretimin yemek saatlerinin farklı olduğu durumda, iki kademe de de derse giren öğretmenlerinizin çakışma yaşamadan derslerinin planlanması için gerekli adımlar anlatılacaktır. Örneğin, öğle…

B.2.3) Günlük / haftalık boş ders sayısı sınırı

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri » B.2.3) Günlük / haftalık boş ders sayısı sınırı

!Lütfen tüm yazılanları okumadan bir ilişkiyi tanımlamaya başlamayınız. En önemlisi de bir ilişkiyi tanımladıktan sonra mutlaka A.8.1 de anlatılan Planlama Öncesi Kontrol işlemini başlatınız. Çünkü tanımlamış olduğunuz bir ilişki bir…

B.1.12) Küçük dersliklerin en az sayıda kullanılması

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.12) Küçük dersliklerin en az sayıda kullanılması

Okulumuzda beden eğitimi dersi için 3 tane spor salonu olduğunu düşünelim. Bu spor salonlarından 2 tanesi büyük biri ise küçük. Fakat 2 adet büyük olan salon, okuldaki tüm beden eğitimi dersleri için yeterli olmamaktadır. Böyle bir durumda aSc’…

B.3.5) Aynı nöbet yerinde bulunabilecek öğretmen sayısı

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler » B.3.5) Aynı nöbet yerinde bulunabilecek öğretmen sayısı

aSc programımızda gün içerisinde aynı nöbet yerinde bulunabilecek öğretmen sayısını sınırlandırabilirsiniz. Örneğin gün içerisinde bahçede en fazla 2 öğretmen nöbet tutsun istiyorsanız bununla ilgili programa 30 numaralı ‘Bir günde en…

B.1.2) İki benzer ders aynı gün yerleşmesi

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.2) İki benzer ders aynı gün yerleşmesi

Okulunuzda matematik ve seçmeli matematik gibi, beden eğitimi, seçmeli sosyal etkinlik gibi ya da din kültürü, kuran-ı kerim gibi birbirine benzeyen dersler olabilir. ,Bu dersler aynı güne denk geldiğinde sorun yaratabilir. Böyle bir sorunla…

B.1.15) Öğretmenlerin binalar arası yer değiştirme sayısı

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.15) Öğretmenlerin binalar arası yer değiştirme sayısı

Eğer okulunuzda birden fazla bina var ise ve her iki binada da derse giren öğretmenleriniz var ise bu öğretmenlerinizin günlük bina değişim sayısını belirleyebilirsiniz. Aşağıdaki resimde gösterildiği gibi 26 numaralı ‘Günlük En Fazla Farklı…

B.2.7) Öğretmene otomatik yarım gün boş verme

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri » B.2.7) Öğretmene otomatik yarım gün boş verme

1) Bazı öğretmenlerinize otomatik yarım gün boş vermek istediğinizde aSc’nin gelişmiş planlama ilişkilerinden 4 numaralı ‘Haftalık Ders Günü Sayısı Seçilen Değerden Fazla Olamaz’ ilişkisini kullanabilirsiniz. Değer olarak 4…

B.1.5) Sayısal dersler beden dersinden önce yerleştirilmelidir

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.5) Sayısal dersler beden dersinden önce yerleştirilmelidir

Okulunuzdaki eğitimi başarı odaklı hale getirebilmek adına öğrencilerinizin algısının yüksek olduğu ilk saatlere sayısal dersleri, son saatlere ise beden eğitimi gibi fiziksel aktivite içerikli dersleri yerleştirmek okul başarınıza katkı…

J.4) Seçmeli Dersleri Öğrencilere Atama

J) Seçmeli Dersler & Kurs Planlama » J.4) Seçmeli Dersleri Öğrencilere Atama

Grup belirleme işlemi bittikten sonra sağ üstte bulunan seçmeli dersleri öğrencilere atayın butonuna tıklıyoruz. Ders adları artık mavi renk alarak atanmış oldu. Parametreler kısmını inceleyelim .Parametreler butonu özellikle…

E.1) İlişki Önem Derecesi

E) Planlama İlişkileri – Dersler » E.1) İlişki Önem Derecesi

Bu kısımda planlama ilişkilerinin önem kısmından bahsedeceğiz. Görüldüğü üzere birçok planlama ilişkimizi programa tanımlamışız. Otomatik planlama sırasında eğer bir planlama ilişkisi programın oluşmasına engel oluyorsa bilinmeli ki…

A.1) Veri dosyası hazırlama

A) Adım adım planlama » A.1) Veri dosyası hazırlama

Bu bölümde bulabileceğiniz, başlıklara ve içeriklere ait özet bilgilere göz atabilirsiniz. A.1.1) Veri dosyası oluşturma: Ders programınızı oluşturabilmek için öncelikle bir veri dosyası oluşturmanız gerekmektedir. Bu başlıkta yeni bir veri…

F.1) Ders Programını Yazdırma

F) Yazdırma & Zil Ayarlamaları » F.1) Ders Programını Yazdırma

aSc Timetables Ders Planlama Programı’nda bir dersin hafta içinde hangi gün, hangi saatte, hangi sınıflarda veya hangi öğretmenlerle olduğunu ‘Tablo olarak: Dersler’ raporunu kullanarak öğrenebilirsiniz. Örneğin çarşamba günü 2. ders…

B.3.2) Öğretmenin nöbet günü dersleri arka arkaya olmasın

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler » B.3.2) Öğretmenin nöbet günü dersleri arka arkaya olmasın

Nöbet günü veya herhangi bir gün öğretmenin derslerinin ardışık olmamasını istiyorsanız aşağıda anlattığımız ilişkiyi kullanabilirsiniz. Aşağıdaki örnekte öğretmenin nöbet günü sizin tarafınızdan belirlenmiş bir gün…

E.4) Ders kartlarının günlere dağılımı ilişkisi

E) Planlama İlişkileri – Dersler » E.4) Ders kartlarının günlere dağılımı ilişkisi

Bu planlama ilişkisi seçmiş olduğunuz derslerin, haftanın günlerine dağılımını otomatik ayarlayan bir ilişkidir. Örneğin 2 saat blok olarak tanımlı dersin 1+1 olarak iki farklı güne yerleşmesine izin vermiş olursunuz. Arzu edilirse en az sayıda…

H.4) Öğretmen İşletme Gününü Otomatik Belirleme

H) Meslek Liselerine Özel Ayarlamalar » H.4) Öğretmen İşletme Gününü Otomatik Belirleme

Meslek liselerindeki atölye öğretmenlerinin koordinatörlük görevlerinin program tarafından otomatik olarak hangi gün ve hangi saatte yapılacağının belirlenmesi genelde koordinatörlük dersleri için öğretmenlerin zaman tablolarında kapatmalar …

D.1) İlişki Önem/Öncelik Derecesi

D) Planlama İlişkileri – Öğretmenler » D.1) İlişki Önem/Öncelik Derecesi

Bu kısımda planlama ilişkilerinin önem kısmından bahsedeceğiz. Görüldüğü üzere birçok planlama ilişkimizi programa tanımlamışız. Otomatik planlama sırasında eğer bir planlama ilişkisi programın oluşmasına engel oluyorsa bilinmeli ki…

C.1) Planlama öncesi kontrol hataları

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları » C.1) Planlama öncesi kontrol hataları

! “Planlama öncesi kontrol” işleminde başarılı olmadan Otomatik ya da Bulut Tabanlı planlama işlemini başlatmayınız. Bulut Tabanlı Planlama işleminin başlaması için, “Planlama Öncesi Kontrol” işleminde mutlaka başarılı olma…

L.1) Programı Mobil Uygulamada Yayınlama

L) Programı mobil uygulamada yayınlama » L.1) Programı Mobil Uygulamada Yayınlama

aSc Timetables’da hazırladığınız ders programını EduPage’inize yüklemek için, internet hesabı sekmesine tıklayın. Açılan pencerede, EduPage bilgilerinizi girin ve “Hesabı Aç” seçeneğine tıklayın. Daha sonra, internete…

B.2.6) Öğretmenler için otomatik bir gün boş gün ayarlamak

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri » B.2.6) Öğretmenler için otomatik bir gün boş gün ayarlamak

Lütfen tüm yazılanları okumadan bir ilişkiyi tanımlamaya başlamayınız. En önemlisi de bir ilişkiyi tanımladıktan sonra mutlaka A.8.1 de anlatılan Planlama Öncesi Kontrol işlemini başlatınız. Çünkü tanımlamış olduğunuz bir ilişki bir…

B.3.4) Öğretmenin nöbet günü ilk ve son saatlerde dersi olsun

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler » B.3.4) Öğretmenin nöbet günü ilk ve son saatlerde dersi olsun

ASc Ders Planlama Programı’nda isterseniz öğretmenlerinize nöbet günü için otomatik bir gün belirlenmesini sağlayabilirsiniz. Fakat nöbet gününüz belli ve bu günlerde ilk ve son saatlerde mutlaka ders yerleşsin istiyorsanız aşağıdaki ilişkiyi…

B.1.3) Aynı seviye sınıfların müzik dersi tek bir güne toplansın

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.3) Aynı seviye sınıfların müzik dersi tek bir güne toplansın

Okulunuzdaki bir müzik öğretmeninin tüm sınıflara haftalık birer saatlik müzik dersi olduğunu varsayalım. aSc’nin gelişmiş planlama ilişkileri sayesinde bu ders, aynı seviyedeki sınıflara aynı gün içerisinde farklı ders saatlerine yerleşecek…

B.1.6) 2 saatlik sayısal kartlar öğleden öncesi ve sonrasına bölünmesin

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.6) 2 saatlik sayısal kartlar öğleden öncesi ve sonrasına bölünmesin

Öğleden önce son saate yerleşen 2 saatlik sayısal bir dersin, öğle molasında konu bütünlüğü dağılmakta ve öğleden sonra öğrencilerin dikkatini toplamaları da bir hayli zor olmaktadır. Aşağıdaki resimde gösterilen 44 numaralı ‘Seçilen…

B.1.13) 2(iki) saatlik kartlar öğle tatili öncesi ve sonrası olarak yerleşmesin

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.13) 2(iki) saatlik kartlar öğle tatili öncesi ve sonrası olarak yerleşmesin

2(iki) Saatlik Kartların yani herhangi bir dersin 2 saatlik kartları varsa bu kartların öğleden tatilinden önce ve öğleden sonra şeklinde yerleşmesini nasıl engelleriz bunu inceleyeceğiz. Örneğin okulumuzda 4 ve 5. ders saatleri arası öğle molası…

D.4) Öğretmenler İçin Günlük En Az Ders Sayısını Belirleme

D) Planlama İlişkileri – Öğretmenler » D.4) Öğretmenler İçin Günlük En Az Ders Sayısını Belirleme

Lütfen tüm yazılanları okumadan bir ilişkiyi tanımlamaya başlamayınız. En önemlisi de bir ilişkiyi tanımladıktan sonra mutlaka A.8.1 de anlatılan “Planlama Öncesi Kontrol” işlemini başlatınız. Çünkü tanımlamış olduğunuz bir ilişki…

I.4) Data Yedekleme (Kaydet Butonuna Bastıkça Program Yedek Alır)

I) Pratik Bilgiler » I.4) Data Yedekleme (Kaydet Butonuna Bastıkça Program Yedek Alır)

Programımız belli aralıklarla otomatik olarak yedekler alır. Bu yedekleri ana menüde bulunan aç butonundan yedekleri görüntüle diyerek ulaşabilirsiniz. Her kayıt adının sonunda auto, open ve save kelimeleri vardır. Open demek dosya açıldı ve…

H.1) Dal Tanımlama ve Dal İle Ders Atama

H) Meslek Liselerine Özel Ayarlamalar » H.1) Dal Tanımlama ve Dal İle Ders Atama

Meslek liselerinde bir sınıfta birden fazla dal olması durumunda meslek dersleri dal üzerinden nasıl sınıfa ve öğretmene tanımlanır inceleyelim. Birden fazla dalı olan sınıflarda öğrenciler kültür derslerini birlikte işlerler meslek derslerini…

J.1) e-Okul veya Excelden Öğrenci ve Dersleri Alma

J) Seçmeli Dersler & Kurs Planlama » J.1) e-Okul veya Excelden Öğrenci ve Dersleri Alma

Bu kısımda programa öğrenci ve ders bilgileri tanımlama işlemini gerçekleştireceğiz. e-okul sisteminden excel transfer dosyası ile e-okula işlemiş olduğunuz verileri alabilirsiniz. Öncelikli olarak bir excel dosyası açıyoruz.Burada öğrencinin…

F.2.4) Filtreleme İşlemi

F) Yazdırma & Zil Ayarlamaları » F.2) Tablonun Özelleştirilmesi » F.2.4) Filtreleme İşlemi

Filtre butonu ne işe yarar inceleyelim. Filtre butonundan ilgili kayıtların yani hangi raporu açıyorsanız o rapordaki kayıtların filtrelenmesini sağlarsınız. Örnek olarak Toplu Çarşaf Liste: Öğretmenler raporumuzu açtık. Burada mor çerçeve…

D.18) Seçilen Sınıflar Haftada Sadece 1 Gün Okula 2. Derste Gelebilir

D) Planlama İlişkileri – Öğretmenler » D.18) Seçilen Sınıflar Haftada Sadece 1 Gün Okula 2. Derste Gelebilir

Okulunuzda bazı sınıfların okula geliş saatlerini ilk ders değil de ikinci ders saati olarak belirleyebilmektesiniz. Bu işlemi öncelikle sınıfların ‘Kısıtlamalar’ butonunda yer alan ‘Eğitim Bloğu’ ayarlamalarında ’2. Derste…

A.12.6) Öğretmen değişikliği sonrası sınırlı planlama

A) Adım adım planlama » A.12) Sık sorulan sorular » A.12.6) Öğretmen değişikliği sonrası sınırlı planlama

aSc Ders Planlama Programı’nda bir planlama yaptıktan sonra herhangi bir kartı alıp başka bir alana elle yerleştiremezsiniz. Aşağıdaki resimde siyah çerçeve içerisinde gösterildiği gibi Esra öğretmenin cuma günü ilk iki periyotta 9/A sınıfına…

C.1.2) İlk yapılması gereken kontroller

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları » C.1) Planlama öncesi kontrol hataları » C.1.2) İlk yapılması gereken kontroller

Bu başlığa ait içeriğimizde, aşağıdaki görselde görüntüleyebileceğiniz gibi, yerleşmeyen kartların olduğu durumda datamızda ilk yapmamız gereken kontrollerden bahsedeceğiz. Kullanıcılarımız planlama aşamasında, bazı ayarlara müdahale etmekte…

E.26) Derslerin Haftalık Dağılımı

E) Planlama İlişkileri – Dersler » E.26) Derslerin Haftalık Dağılımı

Dersler butonunu açtığımızda herhangi bir dersi seçtiğimizde bu dersin kısıtlamalar butonunu açtığımızda karşımıza bir pencere açılmaktadır. Bu sayfa üzerinde çok fazla ayar yapılamamaktadır. Burada önemli olan 2 ayar bulunmaktadır.…

F.4.7) Farklı Yemek Saati Olan Sınıflarımızın Yemek Saatlerini Ayarlama

F) Yazdırma & Zil Ayarlamaları » F.4) Sık Sorulan Sorular » F.4.7) Farklı Yemek Saati Olan Sınıflarımızın Yemek Saatlerini Ayarlama

İki farklı yemek saati olan kurumlarımızdan gelen hatalardan örnek göstererek bu ayarlama nasıl yapılır, inceleyelim. Öncelikle hatalı dosyamızdaki planlamamıza bakalım. Kurumumuz burada farklı zil saatleri bulunan sınıflarını Ziller 1 ve…

I.35) Farklı Yemek Saati Olan Sınıflarımız İçin Ayarlamalar

I) Pratik Bilgiler » I.35) Farklı Yemek Saati Olan Sınıflarımız İçin Ayarlamalar

İki farklı yemek saati olan kurumlarımızdan gelen hatalardan örnek göstererek bu ayarlama nasıl yapılır, inceleyelim. Öncelikle hatalı dosyamızdaki planlamamıza bakalım. Kurumumuz burada farklı zil saatleri bulunan sınıflarını Ziller 1 ve…

F.4.4) Zil Saatlerini Güncelleme

F) Yazdırma & Zil Ayarlamaları » F.4) Sık Sorulan Sorular » F.4.4) Zil Saatlerini Güncelleme

“Ana menü” ve “ Tanımlama İşlemleri” menüsünde de bulunan ‘Temel Bilgiler’ butonuna tıklayarak açılan pencereden ‘Zil / Zamanları Yeniden Adlandır’ butonuna tıklayarak zil saatlerini…

Sözlük

Bilgilendirme » Sözlük

Dağılım Şekli : Bir dersin haftanın günlerine nasıl yerleştirileceğini ifade eder. Örneğin 2+2 olan bir dağılım şekilden ders 2 farklı güne ardışık 2 şer saat olarak yerleştirilir. Örneğin Dağılım şekli 2+2+1 olan bir Kart : Dağılım…

E.14) Uzun Dersin Önce Yerleştirilmesi

E) Planlama İlişkileri – Dersler » E.14) Uzun Dersin Önce Yerleştirilmesi

Dağılım şeklini ayarladığımız derslerimiz arasında uzun kartın önce olmasını istediğimiz durumlarla karşılaşabiliyoruz . Bu durumda ne yapmalıyız inceleyelim. Eğer okulunuzda haftalık dağılımı 2+2+1 veya 2+1 olan kartlarınız var ise, 2…

E.12) Ardışık Ders Sayısını Sınırlama

E) Planlama İlişkileri – Dersler » E.12) Ardışık Ders Sayısını Sınırlama

Bir öğretmen bir sınıfın birden fazla farklı dersine giriyorsa ve bu derslerin o sınıfta arka arkaya yerleşmesini istemiyorsanız bu ilişkiyi kullanabilirsiniz. Aşağıdaki görselde ALİ ÇEKEN adlı öğretmenimizin 5/A sınıfına görüldüğü…

E.19) Bir Ders Her Gün Aynı Saatte Olmalıdır

E) Planlama İlişkileri – Dersler » E.19) Bir Ders Her Gün Aynı Saatte Olmalıdır

Okulunuzdaki herhangi bir dersin seçilen tüm sınıflarda her gün aynı saatlere denk gelmesini istiyorsanız bununla ilgili bir planlama ilişkisi aSc’de mevcuttur. Bu sayede örneğin, matematik dersinin her gün 2. saate ingilizce dersinin ise 4. saate…

I.13) Sanal Ders Tanımlama veya Çıktılarda Ders Dışı Görev Gösterme

I) Pratik Bilgiler » I.13) Sanal Ders Tanımlama veya Çıktılarda Ders Dışı Görev Gösterme

Bu kısımda sanal derslerden bahsedeceğiz. Sanal dersler öğretmenlerin program çıktılarında gösterilmesini istediğimiz bilgiler varsa örneğin bir branş toplantısı gibi öğretmenin programında hangi gün olduğunu göstermek istiyor isek bunun…

E.28) Laboratuvar seçimi

E) Planlama İlişkileri – Dersler » E.28) Laboratuvar seçimi

Okulumuzda 5-A sınıfının haftalık 3 saat biyoloji dersinin olduğunu düşünelim. Bu ders okulda 3 farklı laboratuvarda (BL1,BL2, BL3) işlenebilmektedir. Algoritma hangi laboratuvarın kullanılacağını kendisi belirlemektedir. Fakat sınıfımızın her…

İpuçları

aSc TimeTables giriş » İpuçları

Eğer yeni başlayan bir kullanıcı iseniz, mutlaka A) Adım adım planlama başlıklarını sırası ile uygulamalısınız. Bir programı planlama aşamasına geçmeden önce Planlama Öncesi Kontrol aşamasından başarı ile geçtiğinden emin olmak gerekir.…

Önemli Bilgiler

Bilgilendirme » Önemli Bilgiler

Ders programınızı oluşturmadan önce, kullanıcılarımızın bilmesi gereken önemli bilgilere göz atmanız önerilir. Asc Ders Planlama Programı ile klasik bir ders programı oluşturuyorsanız, programın herhangi bir ayarına müdahale etmenize gerek…

D.14) Öğretmenler İçin Yarım Gün Tatil Ayarlamak

D) Planlama İlişkileri – Öğretmenler » D.14) Öğretmenler İçin Yarım Gün Tatil Ayarlamak

Bazı durumlarda öğretmenlerimiz için yarım gün tatil ayarlaması yapmak isteyebilirsiniz. Bu tatil durumunun öğretmen programlarında tatil olarak belirtilip gözükmesi için nasıl bir tanımlama yapacağız inceleyelim. Öncelikle bunun için tatil adında…

A.12.2) EBA uzaktan eğitim ders programı hazırlama

A) Adım adım planlama » A.12) Sık sorulan sorular » A.12.2) EBA uzaktan eğitim ders programı hazırlama

Not: Eğer aSc Timetables Ders Planlama Programı bilgisayarınızda kurulu değil ise, indirmek için tıklayınız. EBA sisteminde okulunuz için izin verilen zaman dilimi ve sınırlamalara göre, Uzaktan Eğitim Ders Programınızı, aSc Timetables Ders Planlama…

I.6) Aylık veya Çok Haftalı Ders Planı Hazırlama

I) Pratik Bilgiler » I.6) Aylık veya Çok Haftalı Ders Planı Hazırlama

Aylık ve çok haftalı program nasıl yapılır inceleyelim . Örnek dosyamıza bakacak olursak 4 hafta olarak bir program hazırlanmış. Bunun için öncelikle temel bilgiler kısmından ‘ Çok dönemli veye çok haftalı program ‘ kutucuğunu…

A.12.3) Hibrit eğitim modeli ile ders programı hazırlama

A) Adım adım planlama » A.12) Sık sorulan sorular » A.12.3) Hibrit eğitim modeli ile ders programı hazırlama

aSc Timetables Ders Planlama Programı bilgisayarınızda kurulu değil ise ücretsiz deneme versiyonunu indirmek için Tıklayınız 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında okulda yüz yüze işlenen dersler uzaktan eğitimle birbirine entegre bir şekilde…

C.1.5) Zaman tablolarında matematiksel çakışma

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları » C.1) Planlama öncesi kontrol hataları » C.1.5) Zaman tablolarında matematiksel çakışma

C.1.2) İlk yapılması gereken kontroller başlığını inceleyip uyguladığınız halde, planlama öncesi kontrolde aşağıdaki örnek görselde olduğu gibi, “Yerleştirilmemiş Ders Bloğu” uyarısı alıyorsanız, hatanın zaman tablolarındaki…

C.2.2) Neden kartlara bölünme yetkisi vermeliyim?

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları » C.2) Başarısız planlama çözümleri » C.2.2) Neden kartlara bölünme yetkisi vermeliyim?

“2’lik Kartlar Bölünebilir” özelliği ders programınızın yerleşiminde hayati bir rol oynar. Yalnızca aSc Timetables’ta bulunan “2lik Kartlar Bölünebilir” özelliği ile, dersinize ait 2 saatlik blok ders, programın…

I.5) Sınıfları Birleştirerek Öğretmenlere Ders Atama

I) Pratik Bilgiler » I.5) Sınıfları Birleştirerek Öğretmenlere Ders Atama

Bu kısımda bir öğretmene birden fazla sınıfın birleştirilerek ders olarak atanmasını inceleyeceğiz. Bunun için öğretmenler butonundan bir öğretmenimizi seçiyoruz ve ders atamasına giriyoruz. Örneğimizdeki 5/A ve 5/B sınıflarını…

D.10) Öğretmenlerin Pazartesi veya Cuma Günü Boş Gün Olarak Ayarlansın

D) Planlama İlişkileri – Öğretmenler » D.10) Öğretmenlerin Pazartesi veya Cuma Günü Boş Gün Olarak Ayarlansın

Daha önce öğretmene 1 gün otomatik boş verme ile ilgili Öğretmenler İçin Otomatik Bir Gün Boş Gün Ayarlamak başlıklı yazımızda bahsetmiştik. Şimdi de özel istekleri olan bazı öğretmenler için daha farklı bir ilişki tanımlayacağız. Bir…

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları

! “Planlama öncesi kontrol” işleminde başarılı olmadan Otomatik ya da Bulut Tabanlı planlama işlemini başlatmayınız. Bulut Tabanlı Planlama işleminin başlaması için, “Planlama Öncesi Kontrol” işleminde mutlaka başarılı olma…

C.2.3) Öğretmen zaman tablolarında yapılan hatalı kapatmalar

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları » C.2) Başarısız planlama çözümleri » C.2.3) Öğretmen zaman tablolarında yapılan hatalı kapatmalar

Bu başlık altında kullanıcıların , programlarını toparlamak, boş gün vermek gibi sebepler ile zaman tablolarında yaptığı rastgele kapatmalardan kaynaklanan hatalar ve çözümleri anlatılacaktır. Örneğimize bakacak olursak, öğretmenlerimizin zaman…

E.17) Derslerin Ardışık Yerleşimi

E) Planlama İlişkileri – Dersler » E.17) Derslerin Ardışık Yerleşimi

Okulunuzda ardışık yerleşmesini istemediğiniz 1*6 saatlik dağılım şekline sahip bir dersiniz var ise bu ders program tarafından 4 gün 1er saat 1 gün 2 saat olacak şekilde yerleştirilecektir. 2 saatlik yerleştirilen kartların ardışık yerleşimini ise…

Öğretmen Hesapları Oluşturma

aSc Pro (Online) » Öğretmen Hesapları Oluşturma

Başlat > Popüler Eylemler > Kurulum sihirbazı seçeneğine gelin. “Okul bilgisi giriniz” bölümüne gelip Kişiselleştir’e tıklayın. !Öğretmenler sekmesinden öğretmenleri ve e-postalarını girmelisiniz. 1) Öğretmenler sekmesine…

A.3) Derslerin tanımlanması

A) Adım adım planlama » A.3) Derslerin tanımlanması

Bu bölümde bulabileceğiniz, başlıklara ve içeriklere ait özet bilgilere göz atabilirsiniz. A.3.1) Yeni ders ekleme Pratik veri girişi ekranı ile, derslerinizi nasıl ekleyebileceğiniz anlatılmaktadır. A.3.2) Kopyala / yapıştır ile ders…

A.9.2) Bulut tabanlı planlama

A) Adım adım planlama » A.9) Ders programı oluşturma » A.9.2) Bulut tabanlı planlama

Bu eğitim içeriğinde “Bulut Tabanlı Planlama” ile ders programı oluşturma adımlarından bahsedeceğiz. aSc Ders Planlama Programında “Otomatik Planlama” ve “Bulut Tabanlı Planlama” ile ders programınızı…

C.2.1) Tekli kart sayısının az olması

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları » C.2) Başarısız planlama çözümleri » C.2.1) Tekli kart sayısının az olması

Bu başlık altında günlük ders saati sayısı tek olan okullarımızın, 2lik blok dersleri olan öğretmenleri için yeterli tekli dersleri tanımlamamasından kaynaklanan hatanın çözümlerinden bahsedeceğiz. Kullanıcılarımızın en çok hata yaptığı…

C.1.1) Planlama öncesi kontrolün önemi

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları » C.1) Planlama öncesi kontrol hataları » C.1.1) Planlama öncesi kontrolün önemi

! “Planlama öncesi kontrol” işleminde başarılı olmadan Otomatik ya da Bulut Tabanlı planlama işlemini başlatmayınız. Bulut Tabanlı Planlama işleminin başlaması için, “Planlama Öncesi Kontrol” işleminde mutlaka başarılı olma…

D.7) Öğretmenlerin Arka Arkaya 2 Saat ve Fazlası Boş Dersi Olmasın

D) Planlama İlişkileri – Öğretmenler » D.7) Öğretmenlerin Arka Arkaya 2 Saat ve Fazlası Boş Dersi Olmasın

Öğretmenlerinizin hiç boş dersi olmamasını veya boş ders uzunluğunun örneğin 1 saatten uzun olmamasını istiyorsanız bu ilişkiyi denemelisiniz. Ders saati az olan öğretmenlerimizde dersler arasına 2 saatlik, 3 saatlik boşluklar gelebiliyor. Bunların…

H.9) 10 saat ve üzeri dersler için blok ders oluşturma

H) Meslek Liselerine Özel Ayarlamalar » H.9) 10 saat ve üzeri dersler için blok ders oluşturma

Bu başlık altında 10 saat ve üzeri dersler için nasıl blok ders oluşturulabileceğinden bahsedeceğiz. Örnek olarak burada Atlas öğretmenimize verilen 9 saatlik bir blok ders tanımlamasını inceleyelim. Atlas öğretmenimize bu tanımlamayı yapıp…

A.7) Öğretmenlerin ders ataması

A) Adım adım planlama » A.7) Öğretmenlerin ders ataması

A.7.1) Ders atama aSc Timetables Ders Planlama programında, ders atama işlemlerinin öğretmen üzerinden gerçekleştirilir. Her öğretmenin girdiği ders sayısı ve ders saatlerine göre ders atamalarını pratik bir şekilde yapabilirsiniz. A.7.2) Ders…

A.5.3) Özel alanlar

A) Adım adım planlama » A.5) Öğretmenlerin tanımlanması » A.5.3) Özel alanlar

Bu başlıkta öğretmenlerin nöbet günü, sosyal kulübü, branş/unvan gibi bilgilerinin girişini yapabileceğiniz özel alanlar seçeneğinden bahsedeceğiz. Öğretmenlerin özel alanlar penceresine ulaşmak için, “Ana Menü” ve “Tanımlama…

F.2.5) Bir Sayfada Birden Fazla Sınıf, Öğretmen Programı Gösterme

F) Yazdırma & Zil Ayarlamaları » F.2) Tablonun Özelleştirilmesi » F.2.5) Bir Sayfada Birden Fazla Sınıf, Öğretmen Programı Gösterme

aSc Ders Planlama Programı’nda birden fazla öğretmen veya sınıfın raporu tek bir sayfada gösterilebiliyor. Bunun için sayfa yapısını kullanıyoruz. “Ana Menü” ve “Dosya İşlemleri” menüsünde de bulunan ‘Yazdır ->…

C.2) Başarısız planlama çözümleri

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları » C.2) Başarısız planlama çözümleri

! “Planlama öncesi kontrol” işleminde başarılı olmadan Otomatik ya da Bulut Tabanlı planlama işlemini başlatmayınız. Bulut Tabanlı Planlama işleminin başlaması için, “Planlama Öncesi Kontrol” işleminde mutlaka başarılı olma…

I.20) Seçmeli Dersin Öğretmen Programlarında Sanal Olarak Gösterilmesi

I) Pratik Bilgiler » I.20) Seçmeli Dersin Öğretmen Programlarında Sanal Olarak Gösterilmesi

Seçmeli Dersin Öğretmen Programlarında Gösterilmesini inceleyeceğiz. Seçmeli derslerle normal ders programını iki ayrı dosyada yapmanız durumunda normal ders programınızda seçmeli dersler olmadığı için öğretmen programlarında …

E.2) Tablonun Kullanımı

E) Planlama İlişkileri – Dersler » E.2) Tablonun Kullanımı

aSc Ders Planlama Programı’nda bir ders programı yaparken tüm veri giriş işlemlerinizi yaptıktan sonra mutlaka planlama ilişkileri girerek ders programını toparlama işlemi yapmanızı öneririz. “Ana Menü” de ve…

D.2) Tablonun Kullanımı

D) Planlama İlişkileri – Öğretmenler » D.2) Tablonun Kullanımı

aSc Ders Planlama Programı’nda bir ders programı yaparken tüm veri giriş işlemlerinizi yaptıktan sonra mutlaka planlama ilişkileri girerek ders programını toparlama işlemi yapmanızı öneririz. “Ana Menü” de ve…

A.9) Ders programı oluşturma

A) Adım adım planlama » A.9) Ders programı oluşturma

!aSc Timetables Ders Planlama Programında ders programınızın başarı ile oluşması için mutlaka planlamaya geçmeden önce, “Planlama Öncesi Kontrol” aşamasından başarı ile geçmelidir. Eğer kontrol aşamasında bir uyarı ile…

A) Adım adım planlama

A) Adım adım planlama

!Vaktiniz değerli bunun farkındayız. Fakat Adım adım planlama sürecindeki tüm konuları dikkatli bir şekilde okuduktan sonra uygulamaya geçiniz. Sol menüdeki ‘Adım Adım Planlama’ adımlarını sıra ile atlamadan takip ederek, ders…

Ara Yüz Ayarları

K) aSc Programındaki Menüleri Tanıyalım » Ara Yüz Ayarları

Ara yüz Ayarları menüsünde programınız ile ilgili görünüm ayarlarını özelleştirebileceğiniz butonlar yer almaktadır. 1- Uygulama Renk Teması seçeneği ile aşağıdaki resimde görüldüğü gibi renk temanızı ve ikonlarınızın görünümünü…

F.2) Tablonun Özelleştirilmesi

F) Yazdırma & Zil Ayarlamaları » F.2) Tablonun Özelleştirilmesi

Bu bölümde bulabileceğiniz, başlıklara göz atabilirsiniz. F.2.1) Çıktı Sayfalarındaki Ders Programı Tablolarını Özelleştirme F.2.2) Çarşaf Listeler Şeklindeki Tabloları Güncelleme F.2.3) Çok Haftalı Programlar İçin Tabloları…

Tanımlama İşlemleri

K) aSc Programındaki Menüleri Tanıyalım » Tanımlama İşlemleri

1- Temel Bilgiler butonu ile, ders programınızın, aşağıda resimde görüldüğü gibi günlük ders saati ve gün sayısını tanımlayabilir, zil zaman ayarlarınızı gerçekleştirebilirsiniz. Çok dönemli veya Çok haftalı program yapabilirsiniz. …