İstediğiniz başlık bulunamadı.
İlgili konular aşağıda listelenmiştir.

H.4) Öğretmen İşletme Gününü Otomatik Belirleme

H) Meslek Liselerine Özel Ayarlamalar » H.4) Öğretmen İşletme Gününü Otomatik Belirleme

Meslek liselerindeki atölye öğretmenlerinin koordinatörlük görevlerinin program tarafından otomatik olarak hangi gün ve hangi saatte yapılacağının belirlenmesi genelde koordinatörlük dersleri için öğretmenlerin zaman tablolarında kapatmalar …

J.3) Grupları Belirleme

J) Seçmeli Dersler & Kurs Planlama » J.3) Grupları Belirleme

Bu bölümde seçmeli dersleri gruplandırmadan bahsedeceğiz. Seçmeli derslerin planlandırılmasının temeli grup mantığı üzerine oluşturulur.Yani bir dersi örnek olarak bir dersi 150 öğrenci seçmişse bu 150 öğrenciyi tek bir öğretmene…

B.3.1) Nöbet Günü Belirleme

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler » B.3.1) Nöbet Günü Belirleme

!ÖNEMLİ : KADROLU PUANTAJ SİSTEMİNDE NÖBET GÖREVİNİN AKTARILABİLMESİ İÇİN aSc TimeTables PROGRAMINDA ÖĞRETMENİN ÖZEL ALANLAR BÖLÜMÜNDEKİ “NÖBET GÜNÜ VE YERİ” MUTLAKA MANUEL OLARAK DOLDURULMALIDIR. ADIMLAR; Temel Bilgilerden…

B.4.2) Sınıf seviyesine göre teneffüs belirleme

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.4) Grupsal/Seviyesel mola(teneffüs) » B.4.2) Sınıf seviyesine göre teneffüs belirleme

Bu eğitim içeriğinde, sınıfların mola(teneffüs) saatlerine aynı seviyedeki sınıflar ile çıkmasının nasıl ayarlanacağı anlatılacaktır. Özellikle Covid sürecinde öğrencilerin bir biri ile daha az temas etmesi için bu özelliği kullanabilirsiniz.…

B.2.4) Öğretmenlerin ardışık ders sayısını belirleme

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri » B.2.4) Öğretmenlerin ardışık ders sayısını belirleme

Burada öğretmenlerin ‘Ardışık Ders Saati Sayısını Sınırlama’ yani arka arkaya en fazla kaç saat dersi girebileceklerini program üzerinde nasıl ayarlarız buna bakacağız. Planlama / yerleştirme kısmında “Parametler” butonu…

B.2.7) Öğretmene otomatik yarım gün boş verme

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri » B.2.7) Öğretmene otomatik yarım gün boş verme

1) Bazı öğretmenlerinize otomatik yarım gün boş vermek istediğinizde aSc’nin gelişmiş planlama ilişkilerinden 4 numaralı ‘Haftalık Ders Günü Sayısı Seçilen Değerden Fazla Olamaz’ ilişkisini kullanabilirsiniz. Değer olarak 4…

A.9.1) Otomatik Planlama

A) Adım adım planlama » A.9) Ders programı oluşturma » A.9.1) Otomatik Planlama

Ana menüde bulunan otomatik planlama işlemi kullanılmaktadır. Otomatik planlamayı çalıştırmadan önce eğer ekranda bir planlama varsa mutlaka planlamayı temizleyin ve ondan sonra planlamayı başlatın.Bu daha hızlı planlama yapmasını…

I.34) Otomatik Planlama

I) Pratik Bilgiler » I.34) Otomatik Planlama

* Dikkat: Eğer ‘Planlama Öncesi Kontrol’ işleminde hata alıyorsanız ve gevşeme ile teste devam ettiğiniz halde test sonuçlanmıyor ise ilgili öğretmen veya sınıfta ciddi hata var demektir. Bu nedenle bulut tabanlı planlamaya başlamanızın bir…

J.5) Otomatik Planlama

J) Seçmeli Dersler & Kurs Planlama » J.5) Otomatik Planlama

Ana menüde bulunan otomatik planlama işlemi kullanılmaktadır. Otomatik planlamayı çalıştırmadan önce eğer ekranda bir planlama varsa mutlaka dağıtımı temizleyin ve ondan sonra planlamayı başlatın.Bu daha hızlı planlama yapmasını…

B.2.6) Öğretmenler için otomatik bir gün boş gün ayarlamak

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri » B.2.6) Öğretmenler için otomatik bir gün boş gün ayarlamak

Lütfen tüm yazılanları okumadan bir ilişkiyi tanımlamaya başlamayınız. En önemlisi de bir ilişkiyi tanımladıktan sonra mutlaka A.8.1 de anlatılan Planlama Öncesi Kontrol işlemini başlatınız. Çünkü tanımlamış olduğunuz bir ilişki bir…

B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler

B.1.1) Sayısal dersler ardışık yerleşmesin Bir ders programı yaparken en çok karşılaşılan sorunlardan biri de sayısal derslerin ardışık yerleşimidir. Öğrenci için dikkat gerektiren, art arda geldiği zaman öğrencinizin ve dolayısı ile de…

B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler

B.3.1) Otomatik nöbet günü belirleme B.3.2) Öğretmenin nöbet günü dersleri arka arkaya olmasın B.3.3) Öğretmenin nöbet günü 4 saatten fazla dersi olmasın B.3.4) Öğretmenin nöbet günü ilk ve son saatlerde dersi olsun B.3.5) Aynı nöbet yerinde…

I.29) Dosya Açılış Şifresi Belirleme

I) Pratik Bilgiler » I.29) Dosya Açılış Şifresi Belirleme

Bu kısımda dosyamıza güvenlik amaçlı açılış şifresi belirlemeyi göreceğiz. Bu işlem için Arayüz Ayarları menüsünden ‘Gelişmiş ‘ butonuna tıklıyoruz. Şifre kısmına açılış için gireceğimiz şifreyi belirleyip tama butonuna…

H.8) Koordinatörlük Dersinin Öğretmen Programlarında Otomatik Yerleştirilmesi

H) Meslek Liselerine Özel Ayarlamalar » H.8) Koordinatörlük Dersinin Öğretmen Programlarında Otomatik Yerleştirilmesi

Öğretmen programlarında koordinatörlük görevi nasıl gösterilir ve otomatik planlama sırasında koordinatörlük görevi nasıl öğretmen programında program tarafından yerleştirilir inceleyelim. Bunun için dersler butonundan koordinatörlük adında…

B.1.9) Her gün 1 matematik öğretmeni boş olsun

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.9) Her gün 1 matematik öğretmeni boş olsun

Örneğin, okulunuzda matematik dersinde geri kalmış ve özel etüt alması gereken öğrencileriniz var ise, gerekli durumlarda bu öğrencilerin daha önemsiz bir dersi iptal edilip onun yerine matematik dersi alması sağlanabilir. Bu gibi durumlarda okulunuzdaki…

J.12) Derslik Belirleme İşlemi ve Ortak Derslik Kullanma

J) Seçmeli Dersler & Kurs Planlama » J.12) Derslik Belirleme İşlemi ve Ortak Derslik Kullanma

Seçmeli derslerde derslikleri devreye almayı inceleyeceğiz. Derslik seçme işlemi pek sağlıklı bir yöntem değildir.bu yüzden seçmeli ders planlarken biz ortak derslik kavramını devreye alacağız. Ortak derslik kavramı özellikle melek liselerinde…

B) Planlama sonrası iyileştirmeler

B) Planlama sonrası iyileştirmeler

B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler B.2) Öğretmen istekleri B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler B.4) Grupsal/Seviyesel mola

B.2) Öğretmen istekleri

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri

B.2.1) Günlük en az ders sayısı B.2.2) Günlük en fazla ders sayısı B.2.3) Günlük / haftalık boş ders sayısı sınırı B.2.4) Öğretmenlerin ardışık ders sayısını belirleme B.2.5) Boş ders uzunluğu B.2.6) Öğretmenler için otomatik bir gün…

D.4) Öğretmenler İçin Günlük En Az Ders Sayısını Belirleme

D) Planlama İlişkileri – Öğretmenler » D.4) Öğretmenler İçin Günlük En Az Ders Sayısını Belirleme

Lütfen tüm yazılanları okumadan bir ilişkiyi tanımlamaya başlamayınız. En önemlisi de bir ilişkiyi tanımladıktan sonra mutlaka A.8.1 de anlatılan “Planlama Öncesi Kontrol” işlemini başlatınız. Çünkü tanımlamış olduğunuz bir ilişki…

D.5) Öğretmenler İçin Günlük En Fazla Ders Sayısını Belirleme

D) Planlama İlişkileri – Öğretmenler » D.5) Öğretmenler İçin Günlük En Fazla Ders Sayısını Belirleme

Bir veya birden fazla öğretmen için günlük en fazla kaç saat ders olabileceğini bir ilişki ile sınırlayabilirsiniz. Öğretmenlerimizin ‘Kısıtlamalar’ kısmında bir öğretmen için Min./ Max günlük ders sayısını…

B.1.11) Bir dersliğin her sınıf tarafından en az 1 defa kullandırılması

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.11) Bir dersliğin her sınıf tarafından en az 1 defa kullandırılması

Örneğin okulunuzdaki fen laboratuvarı tüm sınıfların ders işlemi için yeterli olmayabilir. Ya da 4 saatlik Fen dersinin, 1 saatinin mutlaka fen laboratuvarında işlenmesi, kalan 3 saatin ise sınıfta işlenmesi gibi bir ihtiyacınız olabilir. Planlama…

B.2.5) Boş ders uzunluğu

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri » B.2.5) Boş ders uzunluğu

Lütfen tüm yazılanları okumadan bir ilişkiyi tanımlamaya başlamayınız. En önemlisi de bir ilişkiyi tanımladıktan sonra mutlaka A.8.1 de anlatılan Planlama Öncesi Kontrol işlemini başlatınız. Çünkü tanımlamış olduğunuz bir ilişki bir…

B.4) Grupsal/Seviyesel mola(teneffüs)

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.4) Grupsal/Seviyesel mola(teneffüs)

Bu eğitim içeriğinde, sınıfların mola(teneffüs) saatlerinin çakışma yaşanmadan nasıl ayarlanacağı anlatılacaktır. Özellikle Covid sürecinde öğrencilerin bir biri ile daha az temas etmesi için bu özelliği kullanabilirsiniz. Bu sayede molalarda…

B.4.1) Grupsal mola(teneffüs) ayarlaması

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.4) Grupsal/Seviyesel mola(teneffüs) » B.4.1) Grupsal mola(teneffüs) ayarlaması

Bu eğitim içeriğinde, sınıfların mola(teneffüs) saatlerinin, yakında yaş grubuna göre iki gruba bölünerek nasıl ayarlanacağı anlatılacaktır. Her bir grup için ayrı bir zil saati ayarlayacağız. Örneğin 5 ve 6. sınıflar 9:00 da derse…

B.1.8) Ders kartlarının günlere dağılımı

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.8) Ders kartlarının günlere dağılımı

Aşağıdaki resimde okuldaki 1. sınıflara ve anasınıflarına verilecek olan Türkçe dersinin günlük dağılımını belirleyen bir örnek görmektesiniz. Genellikle okula yeni başlamış olan anasınıfı ve 1. sınıflarda Türkçe dersi büyük önem…

B.1.1) Sayısal dersler ardışık yerleşmesin

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.1) Sayısal dersler ardışık yerleşmesin

Bir ders programı yaparken en çok karşılaşılan sorunlardan biri de sayısal derslerin ardışık yerleşimidir. Öğrenci için dikkat gerektiren, art arda geldiği zaman öğrencinizin ve dolayısı ile de okulunuzun başarısını olumsuz ölçüde…

E.3) Araçlar Butonu

E) Planlama İlişkileri – Dersler » E.3) Araçlar Butonu

aSc Ders Planlama Programı’nda ilişki tanımlarken ‘Filtre’ kısmında ‘Araçlar A’ butonu yer almaktadır ve buraya tıkladığınızda aşağıdaki resimdeki kırmızı çerçeve içindeki gibi bir menü açılmaktadır. Burada,…

G.3) Derslik Kısıtlamaları

G) aSc Ders Planlama Programı Gelişmiş Ayarları » G.3) Derslik Kısıtlamaları

Bu eğitim içeriğinde dersliklerinize ait kısıtlamalar seçeneği ile öğrenci mevcuduna uygun derslik planlamasını nasıl yapabileceğinizden bahsedeceğiz. “Ana Menü” ve “Tanımlama İşlemleri” menüsünde de bulunan …

D.3) Araçlar Butonu

D) Planlama İlişkileri – Öğretmenler » D.3) Araçlar Butonu

aSc Ders Planlama Programı’nda ilişki tanımlarken ‘Filtre’ kısmında ‘Araçlar A’ butonu yer almaktadır ve buraya tıkladığınızda aşağıdaki resimdeki kırmızı çerçeve içindeki gibi bir menü açılmaktadır. Burada,…

A.3) Derslerin tanımlanması

A) Adım adım planlama » A.3) Derslerin tanımlanması

Bu bölümde bulabileceğiniz, başlıklara ve içeriklere ait özet bilgilere göz atabilirsiniz. A.3.1) Yeni ders ekleme Pratik veri girişi ekranı ile, derslerinizi nasıl ekleyebileceğiniz anlatılmaktadır. A.3.2) Kopyala / yapıştır ile ders…

B.2.1) Günlük en az ders sayısı

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri » B.2.1) Günlük en az ders sayısı

Lütfen tüm yazılanları okumadan bir ilişkiyi tanımlamaya başlamayınız. En önemlisi de bir ilişkiyi tanımladıktan sonra mutlaka A.8.1 de anlatılan Planlama Öncesi Kontrol işlemini başlatınız. Çünkü tanımlamış olduğunuz bir ilişki bir…

B.2.2) Günlük en fazla ders sayısı

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri » B.2.2) Günlük en fazla ders sayısı

Lütfen tüm yazılanları okumadan bir ilişkiyi tanımlamaya başlamayınız. En önemlisi de bir ilişkiyi tanımladıktan sonra mutlaka A.8.1 de anlatılan Planlama Öncesi Kontrol işlemini başlatınız. Çünkü tanımlamış olduğunuz bir ilişki bir…

B.1.14) Günlük zor ders sayısı limiti

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.14) Günlük zor ders sayısı limiti

aSc Ders Planlama Programı ile bir ders planı oluştururken başarı odaklı bir planlama yapmak istiyorsanız sınıflara özel bazı planlama ilişkilerini kullanarak programınıza komutlar girebilir. Yapmanız gereken seçeneklerden biri, öğrencilere zor…

B.1.4) 2 saatlik kartlar önce gelsin

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.4) 2 saatlik kartlar önce gelsin

Dağılım şeklini ayarladığımız derslerimiz arasında uzun kartın önce olmasını istediğimiz durumlarla karşılaşabiliyoruz . Bu durumda ne yapmalıyız inceleyelim. Eğer okulunuzda haftalık dağılımı 2+2+1 veya 2+1 olan kartlarınız var ise, 2…

B.1.7) Önemli dersler son saatlere gelmesin

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.7) Önemli dersler son saatlere gelmesin

Eğer kurumunuzda üniversiteye hazırlanan 12. sınıf öğrencileriniz var ise bu sınıfların alan derslerinin son saatlere yerleşmesini engelleyebilirsiniz. 6 numaralı kart ilişki türünü seçerek, Günlük Ders Sayısı Seçilen Değerden Fazla Olamaz …

I.1) Programı lisanslama

I) Pratik Bilgiler » I.1) Programı lisanslama

!aSc Ders Planlama Programı kurulduğu her bilgisayar için farklı bir lisans anahtarı kullanmaktadır. Bilgisayarınıza format attığınızda, bilgisayar değişikliğinde programınızı tekrar lisanslamanız gerekmektedir. Öncelikle, lisans talebinde…

G.1) Ders Kısıtlamaları

G) aSc Ders Planlama Programı Gelişmiş Ayarları » G.1) Ders Kısıtlamaları

! Bu eğitim içeriğinde derslerin kısıtlamalarını inceleyeceğiz. Fakat bu alanda herhangi bir ayarlama yapmanızı önermiyoruz. aSc Ders Planlama Programında her ders için ülkemize özgü ayarlamalar otomatik olarak yapılmaktadır. Dersin kısıtlama…

B.4.3) İki yemek arası öğretmen ders çakışması

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.4) Grupsal/Seviyesel mola(teneffüs) » B.4.3) İki yemek arası öğretmen ders çakışması

Bu eğitim içeriğinde, okulunuzda ilköğretim ve ortaöğretimin yemek saatlerinin farklı olduğu durumda, iki kademe de de derse giren öğretmenlerinizin çakışma yaşamadan derslerinin planlanması için gerekli adımlar anlatılacaktır. Örneğin, öğle…

B.2.3) Günlük / haftalık boş ders sayısı sınırı

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.2) Öğretmen istekleri » B.2.3) Günlük / haftalık boş ders sayısı sınırı

!Lütfen tüm yazılanları okumadan bir ilişkiyi tanımlamaya başlamayınız. En önemlisi de bir ilişkiyi tanımladıktan sonra mutlaka A.8.1 de anlatılan Planlama Öncesi Kontrol işlemini başlatınız. Çünkü tanımlamış olduğunuz bir ilişki bir…

B.1.12) Küçük dersliklerin en az sayıda kullanılması

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.12) Küçük dersliklerin en az sayıda kullanılması

Okulumuzda beden eğitimi dersi için 3 tane spor salonu olduğunu düşünelim. Bu spor salonlarından 2 tanesi büyük biri ise küçük. Fakat 2 adet büyük olan salon, okuldaki tüm beden eğitimi dersleri için yeterli olmamaktadır. Böyle bir durumda aSc’…

B.3.5) Aynı nöbet yerinde bulunabilecek öğretmen sayısı

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler » B.3.5) Aynı nöbet yerinde bulunabilecek öğretmen sayısı

aSc programımızda gün içerisinde aynı nöbet yerinde bulunabilecek öğretmen sayısını sınırlandırabilirsiniz. Örneğin gün içerisinde bahçede en fazla 2 öğretmen nöbet tutsun istiyorsanız bununla ilgili programa 30 numaralı ‘Bir günde en…

B.1.2) İki benzer ders aynı gün yerleşmesi

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.2) İki benzer ders aynı gün yerleşmesi

Okulunuzda matematik ve seçmeli matematik gibi, beden eğitimi, seçmeli sosyal etkinlik gibi ya da din kültürü, kuran-ı kerim gibi birbirine benzeyen dersler olabilir. ,Bu dersler aynı güne denk geldiğinde sorun yaratabilir. Böyle bir sorunla…

B.1.15) Öğretmenlerin binalar arası yer değiştirme sayısı

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.15) Öğretmenlerin binalar arası yer değiştirme sayısı

Eğer okulunuzda birden fazla bina var ise ve her iki binada da derse giren öğretmenleriniz var ise bu öğretmenlerinizin günlük bina değişim sayısını belirleyebilirsiniz. Aşağıdaki resimde gösterildiği gibi 26 numaralı ‘Günlük En Fazla Farklı…

B.1.5) Sayısal dersler beden dersinden önce yerleştirilmelidir

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.5) Sayısal dersler beden dersinden önce yerleştirilmelidir

Okulunuzdaki eğitimi başarı odaklı hale getirebilmek adına öğrencilerinizin algısının yüksek olduğu ilk saatlere sayısal dersleri, son saatlere ise beden eğitimi gibi fiziksel aktivite içerikli dersleri yerleştirmek okul başarınıza katkı…

E.1) İlişki Önem Derecesi

E) Planlama İlişkileri – Dersler » E.1) İlişki Önem Derecesi

Bu kısımda planlama ilişkilerinin önem kısmından bahsedeceğiz. Görüldüğü üzere birçok planlama ilişkimizi programa tanımlamışız. Otomatik planlama sırasında eğer bir planlama ilişkisi programın oluşmasına engel oluyorsa bilinmeli ki…

A.1) Veri dosyası hazırlama

A) Adım adım planlama » A.1) Veri dosyası hazırlama

Bu bölümde bulabileceğiniz, başlıklara ve içeriklere ait özet bilgilere göz atabilirsiniz. A.1.1) Veri dosyası oluşturma: Ders programınızı oluşturabilmek için öncelikle bir veri dosyası oluşturmanız gerekmektedir. Bu başlıkta yeni bir veri…

F.1) Ders Programını Yazdırma

F) Yazdırma & Zil Ayarlamaları » F.1) Ders Programını Yazdırma

aSc Timetables Ders Planlama Programı’nda bir dersin hafta içinde hangi gün, hangi saatte, hangi sınıflarda veya hangi öğretmenlerle olduğunu ‘Tablo olarak: Dersler’ raporunu kullanarak öğrenebilirsiniz. Örneğin çarşamba günü 2. ders…

F.3) PDF ile Çıktı Alma

F) Yazdırma & Zil Ayarlamaları » F.3) PDF ile Çıktı Alma

aSc programımızda “Ana Menü” ve “Dosya İşlemleri” menüsünde de bulunan “Yazdır” butonuna bastığımızda menülerin en sağında yeni bir “Yazdır Önizleme” menüsü açılmaktadır. Burada “Yazdır”…

D) Planlama İlişkileri – Öğretmenler

D) Planlama İlişkileri – Öğretmenler

B.3.2) Öğretmenin nöbet günü dersleri arka arkaya olmasın

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler » B.3.2) Öğretmenin nöbet günü dersleri arka arkaya olmasın

Nöbet günü veya herhangi bir gün öğretmenin derslerinin ardışık olmamasını istiyorsanız aşağıda anlattığımız ilişkiyi kullanabilirsiniz. Aşağıdaki örnekte öğretmenin nöbet günü sizin tarafınızdan belirlenmiş bir gün…

D.1) İlişki Önem/Öncelik Derecesi

D) Planlama İlişkileri – Öğretmenler » D.1) İlişki Önem/Öncelik Derecesi

Bu kısımda planlama ilişkilerinin önem kısmından bahsedeceğiz. Görüldüğü üzere birçok planlama ilişkimizi programa tanımlamışız. Otomatik planlama sırasında eğer bir planlama ilişkisi programın oluşmasına engel oluyorsa bilinmeli ki…

C.1) Planlama öncesi kontrol hataları

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları » C.1) Planlama öncesi kontrol hataları

! “Planlama öncesi kontrol” işleminde başarılı olmadan Otomatik ya da Bulut Tabanlı planlama işlemini başlatmayınız. Bulut Tabanlı Planlama işleminin başlaması için, “Planlama Öncesi Kontrol” işleminde mutlaka başarılı olma…

L.1) Programı Mobil Uygulamada Yayınlama

L) Programı mobil uygulamada yayınlama » L.1) Programı Mobil Uygulamada Yayınlama

aSc Timetables’da hazırladığınız ders programını EduPage’inize yüklemek için, internet hesabı sekmesine tıklayın. Açılan pencerede, EduPage bilgilerinizi girin ve “Hesabı Aç” seçeneğine tıklayın. Daha sonra, internete…

B.3.3) Öğretmenin nöbet günü 4 saatten fazla dersi olmasın

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler » B.3.3) Öğretmenin nöbet günü 4 saatten fazla dersi olmasın

Eğer öğretmenin nöbet gününü siz belirlemiş ve o gün 4 saatten fazla dersi olmasını istemiyorsanız bu öğretmenlere aşağıdaki ilişkiyi tanımlayabilirsiniz. Aşağıdaki örnekte nöbet günü pazartesi olarak belirlenmiş ve takvim kısmında…

L.1.5) Mobil Uygulamaya Giriş

L) Programı mobil uygulamada yayınlama » L.1) Programı Mobil Uygulamada Yayınlama » L.1.5) Mobil Uygulamaya Giriş

Mobil uygulamaya giriş için dilerseniz Edupage yönetim sayfasında kendiniz otomatik bir kullanıcı adı ve şifre oluşturabilirsiniz. Ya da biz sizin için oluşturabiliriz. Bunun için ascturkiye.com web sitemizden bizlere teknik destek kaydı oluşturabilir,…

B.3.4) Öğretmenin nöbet günü ilk ve son saatlerde dersi olsun

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.3) Nöbet ile ilgili özel istekler » B.3.4) Öğretmenin nöbet günü ilk ve son saatlerde dersi olsun

ASc Ders Planlama Programı’nda isterseniz öğretmenlerinize nöbet günü için otomatik bir gün belirlenmesini sağlayabilirsiniz. Fakat nöbet gününüz belli ve bu günlerde ilk ve son saatlerde mutlaka ders yerleşsin istiyorsanız aşağıdaki ilişkiyi…

B.1.3) Aynı seviye sınıfların müzik dersi tek bir güne toplansın

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.3) Aynı seviye sınıfların müzik dersi tek bir güne toplansın

Okulunuzdaki bir müzik öğretmeninin tüm sınıflara haftalık birer saatlik müzik dersi olduğunu varsayalım. aSc’nin gelişmiş planlama ilişkileri sayesinde bu ders, aynı seviyedeki sınıflara aynı gün içerisinde farklı ders saatlerine yerleşecek…

B.1.6) 2 saatlik sayısal kartlar öğleden öncesi ve sonrasına bölünmesin

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.6) 2 saatlik sayısal kartlar öğleden öncesi ve sonrasına bölünmesin

Öğleden önce son saate yerleşen 2 saatlik sayısal bir dersin, öğle molasında konu bütünlüğü dağılmakta ve öğleden sonra öğrencilerin dikkatini toplamaları da bir hayli zor olmaktadır. Aşağıdaki resimde gösterilen 44 numaralı ‘Seçilen…

A.6.3) Sınıf dersliği

A) Adım adım planlama » A.6) Dersliklerin tanımlanması » A.6.3) Sınıf dersliği

Bu eğitim içeriğinde “Sınıfın Dersliği” seçeneğini inceleyeceğiz. Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi “Ana Menü” ve “Tanımlama İşlemleri” menüsünde de bulunan “Derslikler” butonuna…

B.1.13) 2(iki) saatlik kartlar öğle tatili öncesi ve sonrası olarak yerleşmesin

B) Planlama sonrası iyileştirmeler » B.1) Eğitimde başarı odaklı ilişkiler » B.1.13) 2(iki) saatlik kartlar öğle tatili öncesi ve sonrası olarak yerleşmesin

2(iki) Saatlik Kartların yani herhangi bir dersin 2 saatlik kartları varsa bu kartların öğleden tatilinden önce ve öğleden sonra şeklinde yerleşmesini nasıl engelleriz bunu inceleyeceğiz. Örneğin okulumuzda 4 ve 5. ders saatleri arası öğle molası…

H.1) Dal Tanımlama ve Dal İle Ders Atama

H) Meslek Liselerine Özel Ayarlamalar » H.1) Dal Tanımlama ve Dal İle Ders Atama

Meslek liselerinde bir sınıfta birden fazla dal olması durumunda meslek dersleri dal üzerinden nasıl sınıfa ve öğretmene tanımlanır inceleyelim. Birden fazla dalı olan sınıflarda öğrenciler kültür derslerini birlikte işlerler meslek derslerini…

H.3) Sınıf Dersliği Birden Fazla Sınıfa Tanımlama (Yetersiz Derslik İçin)

H) Meslek Liselerine Özel Ayarlamalar » H.3) Sınıf Dersliği Birden Fazla Sınıfa Tanımlama (Yetersiz Derslik İçin)

Yetersiz derslik durumunda dersliklerin birden fazla sınıfın sınıf dersliği olarak nasıl ayarlanacak göstericez. Yetersiz derslik sınıf sayısından daha az derslik olması durumunda ortaya çıkan bir sorundur. Bir derslikiğin birden fazla sınıf…

J.1) e-Okul veya Excelden Öğrenci ve Dersleri Alma

J) Seçmeli Dersler & Kurs Planlama » J.1) e-Okul veya Excelden Öğrenci ve Dersleri Alma

Bu kısımda programa öğrenci ve ders bilgileri tanımlama işlemini gerçekleştireceğiz. e-okul sisteminden excel transfer dosyası ile e-okula işlemiş olduğunuz verileri alabilirsiniz. Öncelikli olarak bir excel dosyası açıyoruz.Burada öğrencinin…

F.2.4) Filtreleme İşlemi

F) Yazdırma & Zil Ayarlamaları » F.2) Tablonun Özelleştirilmesi » F.2.4) Filtreleme İşlemi

Filtre butonu ne işe yarar inceleyelim. Filtre butonundan ilgili kayıtların yani hangi raporu açıyorsanız o rapordaki kayıtların filtrelenmesini sağlarsınız. Örnek olarak Toplu Çarşaf Liste: Öğretmenler raporumuzu açtık. Burada mor çerçeve…

A.9) Ders programı oluşturma

A) Adım adım planlama » A.9) Ders programı oluşturma

!aSc Timetables Ders Planlama Programında ders programınızın başarı ile oluşması için mutlaka planlamaya geçmeden önce, “Planlama Öncesi Kontrol” aşamasından başarı ile geçmelidir. Eğer kontrol aşamasında bir uyarı ile…

D.18) Seçilen Sınıflar Haftada Sadece 1 Gün Okula 2. Derste Gelebilir

D) Planlama İlişkileri – Öğretmenler » D.18) Seçilen Sınıflar Haftada Sadece 1 Gün Okula 2. Derste Gelebilir

Okulunuzda bazı sınıfların okula geliş saatlerini ilk ders değil de ikinci ders saati olarak belirleyebilmektesiniz. Bu işlemi öncelikle sınıfların ‘Kısıtlamalar’ butonunda yer alan ‘Eğitim Bloğu’ ayarlamalarında ’2. Derste…

F.4.6) Farklı Günler İçin Farklı Zil Saatleri Tanımlama

F) Yazdırma & Zil Ayarlamaları » F.4) Sık Sorulan Sorular » F.4.6) Farklı Günler İçin Farklı Zil Saatleri Tanımlama

Kurumumuzda farklı günlerde farklı zil saatleriniz varsa, bu ayarlama nasıl yapılır ve çıktılarda nasıl gösterilir, onu inceleyeceğiz. Örneğin, okulunuzda derslerinizin cuma günü saat 8de ve diğer tüm günler 9da başladığını düşünelim. Bu…

A.12.6) Öğretmen değişikliği sonrası sınırlı planlama

A) Adım adım planlama » A.12) Sık sorulan sorular » A.12.6) Öğretmen değişikliği sonrası sınırlı planlama

aSc Ders Planlama Programı’nda bir planlama yaptıktan sonra herhangi bir kartı alıp başka bir alana elle yerleştiremezsiniz. Aşağıdaki resimde siyah çerçeve içerisinde gösterildiği gibi Esra öğretmenin cuma günü ilk iki periyotta 9/A sınıfına…

C.1.1) Planlama öncesi kontrolün önemi

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları » C.1) Planlama öncesi kontrol hataları » C.1.1) Planlama öncesi kontrolün önemi

! “Planlama öncesi kontrol” işleminde başarılı olmadan Otomatik ya da Bulut Tabanlı planlama işlemini başlatmayınız. Bulut Tabanlı Planlama işleminin başlaması için, “Planlama Öncesi Kontrol” işleminde mutlaka başarılı olma…

A.8) Başarılı planlama öncesi kontrol

A) Adım adım planlama » A.8) Başarılı planlama öncesi kontrol

!aSc Timetables Ders Planlama Programı ile ders programı oluşturma aşamasının en önemli adımlarından biridir. Ders programınızın başarı ile oluşması için mutlaka planlamaya geçmeden önce, “Planlama Öncesi Kontrol” aşamasından başarı…

C.2.5) Yerleşmeyen gri kartların anlamı

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları » C.2) Başarısız planlama çözümleri » C.2.5) Yerleşmeyen gri kartların anlamı

Bu başlık altında, ders programımızın planlanma aşamasında, aşağı alanda soluk renkte görünen kartların anlamından ve yapılması gerekenlerden bahsedeceğiz. Programınız planlama öncesi kontrolden başarılı geçtiği halde, planlama aşamasında…

A.9.2) Bulut tabanlı planlama

A) Adım adım planlama » A.9) Ders programı oluşturma » A.9.2) Bulut tabanlı planlama

Bu eğitim içeriğinde “Bulut Tabanlı Planlama” ile ders programı oluşturma adımlarından bahsedeceğiz. aSc Ders Planlama Programında “Otomatik Planlama” ve “Bulut Tabanlı Planlama” ile ders programınızı…

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları

! “Planlama öncesi kontrol” işleminde başarılı olmadan Otomatik ya da Bulut Tabanlı planlama işlemini başlatmayınız. Bulut Tabanlı Planlama işleminin başlaması için, “Planlama Öncesi Kontrol” işleminde mutlaka başarılı olma…

Önemli Bilgiler

Bilgilendirme » Önemli Bilgiler

Ders programınızı oluşturmadan önce, kullanıcılarımızın bilmesi gereken önemli bilgilere göz atmanız önerilir. Asc Ders Planlama Programı ile klasik bir ders programı oluşturuyorsanız, programın herhangi bir ayarına müdahale etmenize gerek…

C.2) Başarısız planlama çözümleri

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları » C.2) Başarısız planlama çözümleri

! “Planlama öncesi kontrol” işleminde başarılı olmadan Otomatik ya da Bulut Tabanlı planlama işlemini başlatmayınız. Bulut Tabanlı Planlama işleminin başlaması için, “Planlama Öncesi Kontrol” işleminde mutlaka başarılı olma…

A.12.5) Sorumluluk sınav planı hazırlama

A) Adım adım planlama » A.12) Sık sorulan sorular » A.12.5) Sorumluluk sınav planı hazırlama

aSc Ders Planlama Programında, sorumluluk sınavları için de bir sınav programı yapılabilmektedir. Okulunuzda bazı derslerden başarı sağlayamamış ve bir üst sınıfa geçmeye hak kazanmak için sınava girecek olan öğrencilerinize rahatlıkla program…

A.3.1) Yeni ders ekleme

A) Adım adım planlama » A.3) Derslerin tanımlanması » A.3.1) Yeni ders ekleme

Derslerinizi tek tek tanımlayabilir, ya da excelden toplu olarak ekleyebilirsiniz. Excelden toplu eklemek için Kopyala / yapıştır ile ders ekleme başlığını inceleyebilirsiniz. Derslerinizi tek tek eklemek için gerekli adımlar aşağıda…

A.6.1) Yeni derslik ekleme

A) Adım adım planlama » A.6) Dersliklerin tanımlanması » A.6.1) Yeni derslik ekleme

aSc Timetables programı derslikler ile planlama yapabilen tek ders planlama programıdır. Derslik planlaması yapabilmeniz için öncelikle dersliklerinizin programınıza eklenmiş olması gerekmektedir. Derslikleri tek tek ya da excelden toplu olarak…

Kurulum

aSc TimeTables giriş » Kurulum

!aSc Timetables Ders Planlama Programını yalnızca resmi web sitemizden indirmelisiniz. aSc Timetables’ın ülkemizde herhangi bir ücretsiz versiyonu bulunmamaktadır. Ülkemizde kullanılan ücretsiz versiyon, hukuka aykırı olmakla birlikte, kötü amaçlı…

A) Adım adım planlama

A) Adım adım planlama

!Vaktiniz değerli bunun farkındayız. Fakat Adım adım planlama sürecindeki tüm konuları dikkatli bir şekilde okuduktan sonra uygulamaya geçiniz. Sol menüdeki ‘Adım Adım Planlama’ adımlarını sıra ile atlamadan takip ederek, ders…

A.4.3) Sınıflara grup / dal tanımlanması

A) Adım adım planlama » A.4) Sınıfların tanımlanması » A.4.3) Sınıflara grup / dal tanımlanması

aSc Timetables Ders Planlama programı ile, sınıflarınızı grup/dal ayrımlarına göre gruplandırabilirsiniz. Bu özelliği aynı sınıfta, bazı derslerde farklı gruplara ayrılan öğrencileriniz için kullanabilirsiniz. Ya da meslek liseleri için alan dal…

A.1.1) Veri dosyası oluşturma

A) Adım adım planlama » A.1) Veri dosyası hazırlama » A.1.1) Veri dosyası oluşturma

! aSc Ders Planlama programı ile hazırladığınız ders programı .roz uzantılı bir dosya olarak saklanır ve word excel gibi taşınabilir bir dosyadır. Bu roz dosyasını flash bellek yada e-mail ile başka bir bilgisayara taşıyabilirsiniz. aSc Ders…

A.2) Temel bilgilerin girilmesi

A) Adım adım planlama » A.2) Temel bilgilerin girilmesi

Bu başlık altında ders programı oluşturmak için gerekli temel bilgilerin tanımlanmasından bahsedeceğiz. Yeni bir veri dosyası oluşturmak istediğinizde, karşılaşacağınız ilk ekran Temel Bilgiler ekranıdır. Bu ekrana Ana menüde bulunan Temel…

A.7.1) Ders atama

A) Adım adım planlama » A.7) Öğretmenlerin ders ataması » A.7.1) Ders atama

Bu eğitim içeriğinde öğretmenlere ders atama adımlarından bahsedeceğiz. “Ana Menü” ve “Tanımlama İşlemleri” menüsünde de bulunan “Öğretmenler” butonuna tıklayarak, açılan pencerede tanımlı olan…

Sözlük

Bilgilendirme » Sözlük

Dağılım Şekli : Bir dersin haftanın günlerine nasıl yerleştirileceğini ifade eder. Örneğin 2+2 olan bir dağılım şekilden ders 2 farklı güne ardışık 2 şer saat olarak yerleştirilir. Örneğin Dağılım şekli 2+2+1 olan bir Kart : Dağılım…

A.9.3) Başarılı planlama

A) Adım adım planlama » A.9) Ders programı oluşturma » A.9.3) Başarılı planlama

Eğer planlamanız başarılı olursa yani tüm kartlar yerleşirse aşağıdaki mutlu animasyonu görebilirsiniz. Otomatik planlamada planlama başarılı fakat göz ardı edilen ve bozulan sınırlamalar varsa aşağıdaki resimde kırmızı çerçeve içindeki…

İpuçları

aSc TimeTables giriş » İpuçları

Eğer yeni başlayan bir kullanıcı iseniz, mutlaka A) Adım adım planlama başlıklarını sırası ile uygulamalısınız. Bir programı planlama aşamasına geçmeden önce Planlama Öncesi Kontrol aşamasından başarı ile geçtiğinden emin olmak gerekir.…

A.7) Öğretmenlerin ders ataması

A) Adım adım planlama » A.7) Öğretmenlerin ders ataması

A.7.1) Ders atama aSc Timetables Ders Planlama programında, ders atama işlemlerinin öğretmen üzerinden gerçekleştirilir. Her öğretmenin girdiği ders sayısı ve ders saatlerine göre ders atamalarını pratik bir şekilde yapabilirsiniz. A.7.2) Ders…

J.4) Seçmeli Dersleri Öğrencilere Atama

J) Seçmeli Dersler & Kurs Planlama » J.4) Seçmeli Dersleri Öğrencilere Atama

Grup belirleme işlemi bittikten sonra sağ üstte bulunan seçmeli dersleri öğrencilere atayın butonuna tıklıyoruz. Ders adları artık mavi renk alarak atanmış oldu. Parametreler kısmını inceleyelim .Parametreler butonu özellikle…

F.2) Tablonun Özelleştirilmesi

F) Yazdırma & Zil Ayarlamaları » F.2) Tablonun Özelleştirilmesi

Bu bölümde bulabileceğiniz, başlıklara göz atabilirsiniz. F.2.1) Çıktı Sayfalarındaki Ders Programı Tablolarını Özelleştirme F.2.2) Çarşaf Listeler Şeklindeki Tabloları Güncelleme F.2.3) Çok Haftalı Programlar İçin Tabloları…

A.5) Öğretmenlerin tanımlanması

A) Adım adım planlama » A.5) Öğretmenlerin tanımlanması

Bu bölümde bulabileceğiniz, başlıklara ve içeriklere ait özet bilgilere göz atabilirsiniz. A.5.1) Yeni öğretmen ekleme Yeni öğretmenlerinizi pratik şekilde tanımlayabilirsiniz. A.5.2) Kopyala / yapıştır ile öğretmen ekleme Excel’de var olan…

A.4) Sınıfların tanımlanması

A) Adım adım planlama » A.4) Sınıfların tanımlanması

Bu bölümde bulabileceğiniz, başlıklara ve içeriklere ait özet bilgilere göz atabilirsiniz. A.4.1) Yeni sınıf ekleme Pratik veri girişi ekranı ile, sınıflarınızı nasıl ekleyebileceğiniz anlatılmaktadır. A.4.2) Kopyala / yapıştır ile sınıf…

A.9.5) Zaman tablolarındaki ayarlamalar

A) Adım adım planlama » A.9) Ders programı oluşturma » A.9.5) Zaman tablolarındaki ayarlamalar

Bu eğitim içeriğinde sınıf, ders, öğretmen, dersliklerinizin zaman tablolarında yapılan kapatmalar doğrultusunda nasıl program oluşturacağınız adımlarından bahsedeceğiz. A.9.5.1) Öğretmenlerin zaman tablosu Öğretmenlerin zaman tablosu ile bir…

A.6) Dersliklerin tanımlanması

A) Adım adım planlama » A.6) Dersliklerin tanımlanması

Bu bölümde bulabileceğiniz, başlıklara ve içeriklere ait özet bilgilere göz atabilirsiniz. aSc Timetables derslikler ile planlama yapabilen tek ders planlama programıdır. . A.6.1) Yeni derslik ekleme Dersliklerinizi kolayca tanımlayabilirsiniz. A.6.2)…

A.7.3) Gelişmiş ders atama seçenekleri

A) Adım adım planlama » A.7) Öğretmenlerin ders ataması » A.7.3) Gelişmiş ders atama seçenekleri

Bu eğitim içeriğinde gelişmiş ders atama seçeneklerinden bahsedeceğiz. Öğretmenin atanmış dersleri penceresinde bulunan “Yeni Ders” butonuna tıklayarak, aSc Ders Planlama Programının gelişmiş ders atama penceresini…

C.1.2) İlk yapılması gereken kontroller

C) Planlamadaki sorunların çözüm yolları » C.1) Planlama öncesi kontrol hataları » C.1.2) İlk yapılması gereken kontroller

Bu başlığa ait içeriğimizde, aşağıdaki görselde görüntüleyebileceğiniz gibi, yerleşmeyen kartların olduğu durumda datamızda ilk yapmamız gereken kontrollerden bahsedeceğiz. Kullanıcılarımız planlama aşamasında, bazı ayarlara müdahale etmekte…

A.5.1) Yeni öğretmen ekleme

A) Adım adım planlama » A.5) Öğretmenlerin tanımlanması » A.5.1) Yeni öğretmen ekleme

!aSc Timetables ile öğretmenlerinizi tek tek ya da excel’den toplu olarak ekleyebilirsiniz. Excel’den toplu olarak öğretmen ekleme adımları için tıklayınız. Öğretmen eklemek için, Ana Menü ve Tanımlama İşlemleri menüsünde de bulunan,…

K) aSc Programındaki Menüleri Tanıyalım

K) aSc Programındaki Menüleri Tanıyalım

aSc Ders Programındaki menülerin iş hayatınızda devamlı kullandığınız, Office programlarına (word,excel) benzer bir menü tasarımı vardır. Bu da kullanıcılarımızın programını kolaylıkla oluşturmasını sağlar. Menülerin aktif olması için bir…

Bilgilendirme

Bilgilendirme

Bu bölüm aSc Timetables Ders Planlama Programı hakkında pratik bilgiler içermektedir. Programın kısayoldan başlatılması ve giriş ekranı hakkında bilgilendirme için, Başlatma başlığını inceleyebilirsiniz. Ders programınızı hazırlarken,…

Tanımlama İşlemleri

K) aSc Programındaki Menüleri Tanıyalım » Tanımlama İşlemleri

1- Temel Bilgiler butonu ile, ders programınızın, aşağıda resimde görüldüğü gibi günlük ders saati ve gün sayısını tanımlayabilir, zil zaman ayarlarınızı gerçekleştirebilirsiniz. Çok dönemli veya Çok haftalı program yapabilirsiniz. …