C.2.1) Tekli kart sayısının az olması

Ders programı planlama aşamasında hata alan müşterilerimizin en çok karşılaştığı durumlardan birisidir. Burada günlük ders saati sayısı tek olan kurumların, derslerindeki tekli kartların az olmasından dolayı programın yerleşmemesi durumunda izleyeceği adımlar anlatılmaktadır.

C.2.2) Neden kartlara bölünme yetkisi vermeliyim?

aSc Timetables’ın diğer hiçbir programda bulunmayan “2’lik Kartlar Bölünebilir” özelliği, ders programınızın kolaylıkla oluşabilmesi için hayat kurtarıcı bir özelliktir.
2 saatlik blok derslerinize, “2’lik Kartlar Bölünebilir” yetkisi verdiğinizde, ders programınızda isteklerinizi yerine getirmek için, gerekli olduğu durumlarda 2 saatlik blok derslerinizi 1+1 bölebilmektedir. Sağladığı kolaylıkları detaylı görmek için başlığımızı inceleyebilirsiniz.

C.2.3) Öğretmen zaman tablolarında yapılan hatalı kapatmalar

aSc Timetables programında, öğretmenlerinizin isteklerini yerine getirebilmeniz için tek çözüm zaman tablolarından rastgele açma kapatma yapmak değildir.
Zaman tablolarında yapılan gelişi güzel kapatmalar, programın oluşmasını imkansız hale getirebilir. Zaman tablolarından kapatma işlemi yapmadan, isteklerinizi ve kısıtlamalarınızı “Planlama ilişkileri” ile uygulayabilirsiniz.

C.2.4) Planlama ilişkilerinin seviyesinden kaynaklı hatalar

Kullanıcılarımız ders programı oluşturma aşamasında, tanımladıkları planlama ilişkileri için önem derecesinde göre seviyeler (sıkı, yüksel,normal) belirlemekte.
Tüm ilişkilerin sıkı olarak belirlenmesi programın oluşmasını zorlaştırmaktadır. İlişkilerin yüksek seviyede tutulması önerilmektedir. Bu başlıkta ilişkilerin seviyesinden kaynaklı hataları inceleyebilirsiniz.

C.2.5) Taslak planlama işlemi

Taslak planlama planlamanızın başarısız olduğu durumlarda, hangi aşamada hata ile karşılaştığınızı analiz etmenize yardımcı olur. Örneğin, taslak planlama sırasında, öğretmenlerin zaman tablosunu devre dışı bırakarak bir planlama yaptığınızda, program bu şekilde yerleşir ise, sorunun öğretmenin zaman tabloları olduğunu ayırt edebilmenize yardımcı olur. detaylı anlatım için başlığı inceleyebilirsiniz.

C.2.6) Yerleşmeyen gri kartların anlamı

Ders programınızı planlama aşamasında, bazı gri(soluk) renkli kartların yerleşmediğini görürsünüz. Bunun anlamı ders programınızdaki dersliklerin yerleşmemiş olmasıdır. Bu durumda derslik tanımlamalarınızı doğru yaptığınızdan emin olmanız gerekmektedir. Bu başlıkta derslik planlamalarından kaynaklı hata ve çözümleri inceleyebilirsiniz.

Yorum

Bu yardımcı oldu mu?

Evet Hayır
Bu konunun size yardımcı olmadığını belirttiniz ...
Bize neden olduğunu söyleyen bir yorum bırakır mısınız? Teşekkürler!
Yorumun için teşekkür ederim.

Bu konuyla ilgili geribildirimlerinizi gönderin.

Yorum Gönder